Vanliga frågor
Upptäck svaren till de vanligaste frågorna som rör våra produkter och erbjudanden.
På Indie Home erbjuder vi hemkörning, inbärning, montering, samt bortförsel av emballage. Du är välkommen att kontakta oss för prisestimat och mer information.
Om varan finns i lager hos Indie Home skickas den inom 1-2 arbetsdagar från det att din order har lagts. För beställningsvaror varierar leveranstiden beroende på leverantör. Normalt tar det 1–2 veckor om varan finns i lager hos leverantören, men för större möbler eller produkter kan leveranstiden vara upp till 8–10 veckor.
När du lägger en beställning på en beställningsvara får du en ungefärlig leveranstid i ditt bekräftelsemejl. Vi återkommer sedan med ett mer exakt tidsestimat via mejl när vi vet mer.
Vill du veta mer redan nu? Kontakta oss, så hjälper vi dig att kolla upp leveranstiden.
Du har 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot din beställning.
För att utnyttja ångerrätten behöver du meddela oss inom dessa 14 dagar att du vill ångra ditt köp.
Varan ska vara i väsentligen oförändrat skick och helst i originalförpackning.
Observera att ångerrätten inte gäller för specialbeställningar, det vill säga varor som tillverkas eller anpassas särskilt efter din order.
För andra beställningsvaror – till exempel produkter som tillfälligt är slut i lager men som vi fortsätter sälja – gäller ångerrätten som vanligt.
Om du är osäker på om ångerrätten gäller för en specifik vara, är du alltid välkommen att kontakta oss på Indie Home, så hjälper vi dig att reda ut det innan du genomför ditt köp.
När vi har tagit emot och godkänt din retur återbetalar vi beloppet inom 14 dagar.
Eventuella kostnader för returfrakt står du som kund för, om inte annat anges.
De flesta av våra produkter omfattas av tillverkarens garanti, som varierar mellan olika varumärken. Garantin gäller för eventuella fabrikationsfel och inte för normalt slitage eller skador som uppstått genom felaktig användning.
Utöver garantin gäller alltid 3 års reklamationsrätt enligt svensk konsumentlagstiftning. Det innebär att du som kund har rätt att reklamera en vara om den visar sig vara felaktig eller avvika från det som avtalats, även efter att garantin har gått ut.
Om du vill göra en reklamation ber vi dig att:
- Kontakta oss på Indie Home via mejl info@indiehome.se.
- Beskriv vad som hänt och bifoga gärna bilder som tydligt visar felet.
- Vi återkommer så snart som möjligt med information om hur ärendet hanteras vidare.
Vid godkänd reklamation kan varan repareras, ersättas eller återbetalas, beroende på situation.
Om du är osäker på om ditt ärende omfattas av garanti eller reklamation är du alltid välkommen att kontakta oss, så hjälper vi dig att reda ut det.
Om du vill returnera en vara kontaktar du oss på info@indiehome.se, så hjälper vi dig med returprocessen. Du får då information om hur du går tillväga och till vilken adress varan ska skickas.
Varan ska vara oanvänd, oskadad och i originalförpackning. När vi har tagit emot och godkänt din retur återbetalar vi beloppet till dig inom 14 dagar. Eventuella kostnader för returfrakt står du som kund för, om inte annat anges.
Om du är osäker på om ångerrätt eller öppet köp gäller för just din vara, är du alltid välkommen att höra av dig till oss – vi hjälper dig att reda ut det innan du skickar tillbaka något.